Plavba

Zatímco britsko-francouzský nadzvukový dopravní letoun Concorde se koncem šedesátých let minulého století zrodil proto, aby dopravil pasažéry za zhruba poloviční dobu než běžná dopravní letadla /tedy třeba z Evropy do Ameriky místo 6 až 8 hodin za tři a půl hodiny/, loď Queen Mary II v dnešním uspěchaném světě naopak tento čas prodlužuje na šest dní.

Na podzim roku 2003 si loď odbyla třítýdenní zkušební plavbu bez pasažérů a v prosinci se vydala do Anglie. Už ale měsíc předtím se Queen Mary 2 dostala do novin. Bylo to kvůli tragické události, která se stala při listopadovém dni otevřených dveří v loděnicích V Saint-Nazaire. Můstek k lodi, přetížený návštěvníky, se probořil a zřítil do dvacetimetrové hlubiny. Na nešťastné lidi potom spadl i samotný můstek, Tragédie si vyžádala 15 obětí a 38 zraněných. Tehdy se o Queen Mary 2 psalo jako o prokleté lodi.

QM2 už od pondělí 12. ledna 2004 brázdí vlny Atlantiku a má v plánu kromě první cesty na Floridu ještě výlety do karibiku, do Jižní Ameriky, do Skandinávie, Středomoří a kupodivu i coby kamenem ze Southamptonu dohodil - "naproti" do Francie. Ačkoli její majitel, rejdařská společnost Cunard ji označuje za "klasickou záoceánskou loď" - a vzhledem k technickým parametrům a konstrukci má i pravdu - je to totiž ve skutečnosti loď výletní.

Atlantik bude obří lodi domovem po většinu jejího života. Roku 2004 ho měla přeplout ještě nejméně čtrnáctkrát a v následujících letech zhruba dvacetkrát ročně. V mezidobích absolvuje cesty kolem světa. Během letních olympijských hrách byla zakotvena v Athénách (r. 2004), kde sloužila jako luxusní hotel.